Moskal: "I may look stupid, but I am actually very smart"

17 July 2015 10:51  1323103424 12104447
Moskal: "I may look stupid, but I am actually very smart"

The head of the Transcarpathian Regional State Administration Hennadiy Moskal told about the first steps in his new position and plans on the fight against corruption and meeting the target for mobilization.

The political situation in Transcarpathia

- I was surprised to see the Transcarpathian RSA guarded by people with guns. In Severodonetsk, on the front line, the administration was not guarded. This is not a military facility. I don't need gunmen.

- The administration personnel is a total mess. Not a single head of administration was appointed in a legal manner. All were temporarily performing duties. Many heads of departments are not appointed, when I began to find out the reason it turned out that it is because there were not approved by a particular clan.

I believe that since yesterday, by the decree of the President of Ukraine, the state administration of the territory has been restored here, it is no longer run by clans as before.

- Documents for dismissal of 13 heads of administrations are already being prepared.Those, whose candidatures were agreed with clans, will also be dismissed. I am very determined.

The fight against smuggling

- We are closing the region for trucks with cigarettes and Afro-Ukrainians. Cars with temporary permits, which have been hanging around here for years, will be gone too.

- All those, who were smuggling cigarettes, who were involved in hooliganism, will have a very serious conversation with the military commissariat.

  

- There are no enemies here, enemies are there - on the front line. If I see anyone in balaklava, I will immediately send them to the military commissariat. Those, who wear uniform not being from the military, show in this way that they want to go to the front.

Legality of weapons

- Those, who have registered hunting weapons, must be checked. If these people have criminal records or have been involved in hooliganism, the permits should be canceled. According to the instructions, hunting weapons must be kept in a safe bolted to the wall or floor. It can be used for hunting only during a certain season and in a special case. If anyone does not agree, let them go to court. It will continue, until people realize that there is the law in Ukraine.

The Constitution stipulates many rights, but the main duty is to defend your country.

Willingness to restore order

- I have come from the ​​ATO area, now let them go there. I have experience fighting different gangs, and I am capable to deal with them here. I fear no one here. I have long crossed the Rubicon of fear.

As one Hutsul: "I may look stupid, I am actually very smart."

More details on "24 channel"

 

Post comment

Users posting offensive comments as to other participants of discussion will be banned by moderator without prior warning or explanation. The information related to these users may be provided to law enforcement authorities upon relevant request.Links and advertising messages are prohibited in the comments!

Comments (12)

lili  18/07/2015 5:40 pm

sok egezseget es szerencset!!!


До ПС  17/07/2015 3:20 pm

Ні, легше не стане. І взагалі - бажаю вам мати навіть дві машини. І собі теж хоч одну бажаю (хоч із закордонними номерами). Із часом все владнається! Як кажуть на Закарпатті НЕ МИРИГУЙТЕСЯ)))
P.S. Якщо образила - вибачте, не хотіла. Так, узагальнила.


ПС  17/07/2015 3:15 pm

А ВАМ СТАНЕ ЛЕГШЕ ЯКЩО Я ЛИШУСЬ МАШИНИ??? І ЯКЩО ПО УЖГОРОДІ ПЕРЕСТАНУТЬ ЇЗДИТИ МАШИНИ НА ЗАГРАНИЧНИХ НОМЕРАХ ?????


До ПС  17/07/2015 3:09 pm

ШО НЕМА ШО СКАЗАТИ? 17.07.15 14:31
А ЧОГО МЕСТИ ВСІХ ПІД ОДНУ ЛІНІЮ ???ЧОГО МОЯ СІМЯ МАЄ ЛИШАТИСЯ МАШИНИ ІЗ ЗА ТОГО ШО ХТОСЬ ВОЗИТЬ КОНТРАБАНДУ ???А МИ НЕВОЗИМО І НЕМАЄМО МОЖЛИВОСТІ КУПИТИ МАШИНУ НА УКРАЇНСЬКИХ НОМЕРАХ

Чому нема, що сказати - є. От у нашій сім"ї взагалі нема машини, навіть із закордонними номерами. У нас із чоловіком, слава Богу, вищі освіти. Не куплені, до речі, а за 5 років вимучені навчанням і працею. У нього середня зарплата, у мене - мінімальна. Думаєте, легко????? Але я надіюся на краще, постійно у пошуках чогось кращого, підробітків. Треба час. У жодній країні не буває такої казки, коли вранці очі відкрив- і все змінилося, не держава, а рай. Терпіння, друзі! Моє терпіння теж дуже часто хоче лопати. Молімся, щоб не було гірше, щоб закінчилася війна і всі були здорові, а там потихеньку, тяжко-важко-довго, але налагодиться)


Петро  17/07/2015 3:02 pm

Один Москаль, якого поважаю... Інші москалі, які виглядають із-за рашистського паркану - кляті вороги України.


ПС  17/07/2015 2:44 pm

В УКРАЇНІ ДЛЯ КОЖНОГО ОКРЕМИЙ ЗАКОН ТО ШО МОЖНА ЛЮДЯМ ВЯКИХ Є ГРОШІ НЕМОЖНА ЛЮДЯМ В ЯКИХ ГРОШЕЙ НЕМА.ЛУТШЕ БИ ЗАНЯВСЯ ТАКИМИ ДІЛАМИ ЯК СПРАВА БАЛОЖКИ ЗА ТАКЕ СЛАБО ВЗЯТИСЬ


м.  17/07/2015 2:34 pm

Москаль наведе порядок.


v/  17/07/2015 2:32 pm

Закон один для всіх!


ШО НЕМА ШО СКАЗАТИ?  17/07/2015 2:31 pm

В КОГО ПРОПЛАЧЕНО ВОЗИТЬ ЛІС ФУРАМИ А Я ПУЙДУ З ПРИЦЕПОМ ГІЛКИ ЗБЕРАТИ ДО МЕНЕ ТАМ ТРОЄ ПІДІЙДУТЬ ШО ТАМ НЕМОЖНА БУТИ ТО ЧАСНА ТЕРИТОРІЯ І МАСКАЛЬ НІЧОГО НЕЗМІНИТЬ ПОВІРТЕ МЕНІ


ПС  17/07/2015 2:22 pm

А ЧОГО МЕСТИ ВСІХ ПІД ОДНУ ЛІНІЮ ???ЧОГО МОЯ СІМЯ МАЄ ЛИШАТИСЯ МАШИНИ ІЗ ЗА ТОГО ШО ХТОСЬ ВОЗИТЬ КОНТРАБАНДУ ???А МИ НЕВОЗИМО І НЕМАЄМО МОЖЛИВОСТІ КУПИТИ МАШИНУ НА УКРАЇНСЬКИХ НОМЕРАХ


До ПС  17/07/2015 2:13 pm

От тут і зарита наша проблема - у нашій свідомості, в головах. Доки "прості люди "будуть заробляти на машини контрабаною і вважати це мало не геройством, постійно нити, що в нас не дають заробити, та ми сигинята мусимо красти, вивозити, завозити і т.д....., доти нічого не зміниться. Люди на МАЙДАНІ І в АТО життя віддавали й віддають заради того, щоб щось змінилося, щоб зникла корупція, щоб налагоилася економіка, відновилася затоптана совком культура, а ми - де були, там "сперлися". Та на таких людей, як ми не Москаля треба, а 10 таких Москалів та Саакашвілі. Як діти малі. Щоб щось змінилося, треба змінити себе, і в першу чергу свої ДІЇ та звички. Наші люди - і в Африці наші люди: хабарі тичуть, "підмазують" самі, де треба, а винна влада. Я не поважаю дуже багатьох політиків. 90 відсотків з них взагалі б відправила в АТО, але люди, майте совість, робіть щось і САМЕНЬКІ, а не нийте на Москаля. Я маю на нього дуже великі надії.


ПС  17/07/2015 1:27 pm

най порішає людям таку зарплату шо би ми могли купити машину на українських номерах прийшов сюда порятки наводити каждий лем простім людям палки в колеса ставить а ніхрена для нас неробить.

Total 12 comments
]]>