Shchadey: mayoral election was not appointed because the former mayor of the city

uzhgorod.in  28 March 2014 13:05  30364905 1365729
Shchadey: mayoral election was not appointed because the former mayor of the city

As Uzhgorod.in previously reported, the Parliament did not appoint the election of Uzhgorod mayor on May 25. This means that the temporary authority will remain in the city for much longer than anticipated. We asked the Acting Mayor of Uzhgorod Victor Shchadey about the reasons for that and how the authorities would behave in a new situation.

"Unfortunately, the Parliament did not consider the issue of holding mayoral elections in the city of Uzhgorod on May 25, that we asked for, - Victor Ivanovich said. - We have consulted lawyers on this matter, talked with representatives of the relevant parliamentary committee. The reason for failure to appoint the election is the lawsuit of the previous Mayor who believes that he was removed from his duties illegitimately.

Under the law, he has 6 months to defend his rights in court. For this reason, the Verkhovna Rada could not appoint the election and the matter is postponed to autumn, or perhaps even to the beginning of December.

For us, this means that instead of three months, we will have to work in the current format for 8-9 months, so we have to bear much greater responsibility. Three months is a relatively short period during which we could have just maintained the city.

But, for a period of 8 months, we have to develop strategic plans. Currently, we are working on an action plan to not just keep the city from collapse, but also to provide positive moments in different areas. This plan will be made public later when it's ready."

Post comment

Users posting offensive comments as to other participants of discussion will be banned by moderator without prior warning or explanation. The information related to these users may be provided to law enforcement authorities upon relevant request.Links and advertising messages are prohibited in the comments!

Comments (13)

Мешканцьови  29/03/2014 7:23 pm

Ну да - зачем старый если он молодой какой предприимчивый. Ему много надо, уже и "ставки" свои до некоторых довел.


До Мешканця  29/03/2014 7:21 pm

Позитивні зміни - тото котрі?.. і десь те їх віділи - пуйду та подивлюся!


Ужгородець--ужгородцю  28/03/2014 9:50 pm

А де ти бачив позитивні зміни? Гасла і тільки стало набагато гірше . Сміття не прибираеться,люки крадуть,води нема , ями на дорогах стало ще більше , водії маршруток хамлять ,світла на вулицях нема ,зелені території занедбані ,зарплата не виплачуеться своєчасно , ліків нема. ,газ, электрика борги. - скоро відключать. Мрія. Балоги здійснюється. - керманич міста з Волівця . Той навіть на роботу не ходить.


914  28/03/2014 8:33 pm

Щановні, видно, що література ;АДМІНІСТРАТИВНЕ УПРАВЛІННЯ з 1989 року не видається ,а те що ніхто не вивчає - це Зрозуміло, але без теорії практики не буде.Читайте ,панове!, читайте - АДМИІНІСТРАТИВНЕ УПРАВЛІННЯ різних часів і народів- СЛАВА НАУЦІ!


нянько  28/03/2014 6:42 pm

То: Смертельний Удар. Да не вопрос! Руками и ногами ЗА! Но это смотря из кого выбирать будем, чуйка у меня что кандидаты будут или проЕЦ-овские или неправильные. Аналогично как и в области: если кандидатура на любую должность не из Мукачева, то возникают сразу проблемы. А насчет революционеров в городе, так они же рвались в прямом смысле к власти, походу они радоватся должны что выборы будут "когда-то потом", возможно в декабре. Но тут другой нюансик возникает, если 2-3 месяца еще можно провалятся без дела и критиковать прежнюю власть, то уже через полгода ты должен показать что город все-таки убирают, трубы ремонтируют и вообще исполком работает. Вот с работающим исполкомом и советом можно идти на выборы. А так как эта "бриггада" работать не собирается, соответсвенно и виборы они уже проигрывают.


Смертельный Удар  28/03/2014 6:15 pm

Мешканець, будуть офіційні вибори, тоді й перевиберем позитивних, щоб ніхто не прийшов захищати Ужгород посилаючись на незаконне захоплення влади в місті. Закони для кого?


Мешканець  28/03/2014 5:32 pm

Погорелова нема вже декілька тижнів, а в Ужгороді вже є багато позитивних змін!
Навіщо нам цей старий хабарник? Щоб знову крав та заробляв у свою кишеню.


нянько  28/03/2014 5:27 pm

Конечно вернут, область чуток раздуплится со своими проблемами, и я думаю быстренько "сдвинут" Чегевару с кресла.


ЛУКА  28/03/2014 4:28 pm

Люди,пока не поздно,верните Погорелова ! Он хозяйственник,знает город и и его проблемы.Нужно финансирование.


Ужгородський антімайдан  28/03/2014 4:05 pm

Щадей тобі май файно покеруй обласним центром як своїм селом у Воловетчині та з побратимом в Баранинцях. Буде погано біржі до Балог , дуже погано ви несуть на вилах. При чому тут вибори? Нагадаю за тебе проголосовало аж 178 мешканців з 120000. Ужгородців. Час покаже невдахо !


Смертельный Удар  28/03/2014 2:19 pm

Не треба так далеко забігати, суд визнає Погорелова діючим мером і можете знову автомати в руки і барикади строїти.


патріот міста  28/03/2014 1:53 pm

тото вам, хлопці, не фанки їсти. думалисьте, же прийдете, почегеварите мало на революційній ейфорії. а пак прийде легітимна власть і ви назад будет вітри ганяти (лиш тото і знаєте робити). ан нєт! типирьки вже на перед треба думати, як газдовати. та й осінь не за горами, атапітельний сезон, каналізація, лівньовки і проча х.ень. но-но! як кажуть у нас: весна покаже де пес ср.в.


111  28/03/2014 1:25 pm

Щадей опять-таки врет в.р. вначале рада приняла решения а потом Погорелов подал в суд!!! Виктор Ивановичь хватит врать!

Total 13 comments
]]>