Vashchuk: I do not want to be the rector of a bankrupt

Uzhgorod.in  30 January 2013 16:41  42529457 1230043
Vashchuk: I do not want to be the rector of a bankrupt

Today, January 30, at the meeting with students, the rector of UzhNU talked about the financial difficulties of the university. In particular, he explained that the current long "vacation" was necessary, because the university has three million debt for gas supply. In addition, Vashchuk reminded that the decision on the extended break had been taken before he came to the university. However, the rector believes that it is justified.

He says that this decision allowed the students to have their internships in this period - he signed about a thousand assignments for internship. Thus students will be able to relax in the warm season.

"I do not want to manage a bankrupt university" - Vashchuk said. - And UzhNU now is bankrupt. Not in terms of personnel and scientific potential, but financially."

However, the rector said that this year will be only when students do not study in the winter.

Read also

Post comment

Users posting offensive comments as to other participants of discussion will be banned by moderator without prior warning or explanation. The information related to these users may be provided to law enforcement authorities upon relevant request.Links and advertising messages are prohibited in the comments!

Comments (12)

Рада  03/02/2013 2:59 pm

Что за ересь Вы несете, какой грабитель?, Вы что учились? сдавали за деньги ? зачем наговаривать


ужгородець  03/02/2013 11:28 am

экономическая ситуация в УжНУ требует хирургического вмешательство, без радикальных изменений ничего не исправишь, а Ващук сможет это сделать! Прада, реформарторы никогда не были популярны у народа((((


Мойша  02/02/2013 12:31 pm

А зачем ішол ? За такими рассуждениями если в садике или больнице долги за еду или лекарство все надо. По закривати та лекувати влітку а нянчитись восени у період врожаю. Брехачу ,шось вкрасти хоче.


Катя  02/02/2013 11:12 am

Скільки негатива Ви виливаєте на Ващука, Людина тільки стала до ректорства а уже стільки бруду, дайте йому час, авжеж із такими "ДОБРИМИ" людьми як ВИ , людині і нічого не захочеться робити на новій посаді.


Іан  01/02/2013 1:34 pm

Є особи, які дуже не хотіли, бачити Ващука ректором. Вони, очевидно, очікують «неуспіху» університету під його керівництвом і влаштовують провокації за кожного можливого випадку. Проте це не впливає на роботу університету і на якість отримуваних студентами знань. Попишуть й заспокоються


кОЛЮНЯ  01/02/2013 10:53 am

А писати бруд завжди легше за похвалу, за те що відключили опалення , зекономили, може й піде фінансова ситуація вгору, хоч трішки, й стипендія виплатиться, а якщо ЗМІ брудом обливає пана Ващука то їм це вернеться…


Ніна стп.   01/02/2013 10:21 am

Багато питань вирішується уже в удну, гляньте на гуртожитки, на реорганізації з фікультетів у інтитути на все люди треба час....


Студ.  31/01/2013 1:30 pm

Ми студенти дуже раді такому вирішенню справ, в зимку на практику , а в літку дома ....І ЯКА економія для нашого вузу


Маася  31/01/2013 1:27 pm

Ващук выведет ужну на хорошее место в рейтинге вузов, только дайте ему время , он для студентов старается...


катя  31/01/2013 1:25 pm

Некоторые люди думают что управлять большим вузом очень легко, и как только ректор предпримет какие усилия для улучшения работы ужну сразу "ДОБРОЖЕЛАТЕЛИ" все перевернут , уколоть и обидеть всегда легче чем, помочь и посочувствовать....


Знайомий  31/01/2013 10:15 am

Так виглядають справи в класичному університеті, коли до діла береться справхній лузер і глибоко непорядна людина.


Студент  30/01/2013 8:30 pm

Як можна учились,платити зарплатню викладачам, студентам , брати хабарі ? Хто цей хрен , що виріщуе за громаду . Здохни!

Total 12 comments
]]>