Pogorelov decided to get into debt (document)

uzhgorod.in  26 November 2013 18:01  32251892 652657
Pogorelov decided to get into debt (document)

At the regular session of Uzhgorod city council, the mayor Pogorelov will offer the deputies to save the city water company from bankruptcy by taking a loan in amount of half a million hryvnias for one year in one of the commercial banks. In the explanation to the decision, it is stated that the loan should be taken to ensure settlements with suppliers and timely payment of wages and taxes.

It is expected that the public utility "Production department of the water supply and sewage service of Uzhgorod" will receive the loan in the form of an overdraft with overall limit of 500,000 UAH in the "A-Bank" PJSC. Property rights of the water utility to the company's proceeds for provision of services will be transferred as a pledge.

Pogorelov decided to get into debt (document) (овердрафт)

Read also

Protesters attend Uzhgorod city council session
Protesters attend Uzhgorod city council session
11359326 060128
3 February 2014 10:01
The gas company demand the money from Kasperov in court
The gas company demand the money from Kasperov in court
20850193 050954
7 November 2013 13:30

Post comment

Users posting offensive comments as to other participants of discussion will be banned by moderator without prior warning or explanation. The information related to these users may be provided to law enforcement authorities upon relevant request.Links and advertising messages are prohibited in the comments!

Comments (6)

А-Банк  28/11/2013 8:10 am

Дніпропетровська схема:
Спочатку рада бере кредит, а потім не має грошей розрахуватись. А-Банк продає борг приватній фірмі, яка в свою чергу відсуджує майно боржника, в т.ч. і "Водоканал". Тільки беруть спочатку одну суму, а повертати треба з відсотками і пенею за рахунок майна, оціненого далеко не по ринковій ціні. Цим не чесна приватизація?


555  26/11/2013 10:30 pm

Спостерігач а да дествительно на фейсбуке уже тошнило от этой Конар по поводу законных каникул которые отобрал гнида Погорелов! Абанк - банк жуликов!!! где главный будет мер!


ужгородець  26/11/2013 10:26 pm

А-Банк то той шахрайський банк в якого пропадають у людей гроші з рахунків? ну який воровський мер такий і банк


Спостерігач  26/11/2013 10:19 pm

Нарешті зрозуміло, чого так хвалила мера пані Конар у ситуації із відміною осінніх канікул


Пішто з вароша  26/11/2013 7:21 pm

Вітьку ! Та што ти так печешся Водоканалом,Наближавуться дождію.Водо буде доста. Уплати зарплати дохторам та учителькам .Уже скоро місяць нич не дустали.


Ярослав  26/11/2013 6:36 pm

Буде уже кругла сума 1 млн. ? http://rada-uzhgorod.gov.ua/download/s/R_984_overdraft_vodokanal

Total 6 comments
]]>